Vanaf 1 januari Breed Platform Verzekerden en Werk verdwenen?

Vanaf 1 januari Breed Platform Verzekerden en Werk verdwenen?Individuele dienstverlening van het Breed Platform Verzekerden en Werk dreigt per 1 januari 2008 te verdwijnen omdat de bewindslieden van SZW en VWS de subsidiestop terugdraaien. Een trieste zaak voor (chronisch zieke) mensen die goede, onafhankelijke informatie en advies willen over hun rechten als plichten bij behouden van hun baan en aflsuiten van verzekeringen. TENZIJ er jaarlijks € 610.000,- wordt vrijgemaakt. Zoals het er nu naar uitziet kunt u vanaf 1 januari 2008 geen gebruik meer maken van de individuele dienstverlening van het BPV&W.

Individuele dienstverlening van het Breed Platform Verzekerden en Werk dreigt per 1 januari 2008 te VERDWIJNEN

Dat betekent voor u:
- u kunt geen gebruik meer maken van een uitgebreide website opgebouwd rond levensgebeurtenissen en werk, uitkering of verzekering;
- dat u niet meer terecht kunt bij een onafhankelijke, deskundige Helpdesk voor al uw vragen over arbeid, uitkeringen, verzekeringen;
- u kunt geen heldere brochures meer aanvragen over Wajong, WIA, solliciteren en gezondheid, starten eigen bedrijf, afsluiten van een verzekering, en nog veel meer.

Voor antwoorden op uw vragen rond gezondheid, werk en verzekeringen kunt u dan alleen nog terecht bij UWV, arbo- en re-integratiedienstverleners of advocaten. Met andere woorden: niet onafhankelijk of erg duur! Zorg ervoor dat BPV&W straks niet beperkt wordt tot enkele beleidsprojecten!

We roepen de ministers Donner en Klink op hun besluit tot stopzetting van de subsidie te heroverwegen!

Steunt u ons?
Laat uw stem horen en vul onderstaande steunbetuiging in. Dank u wel!

Meer op BPV.nl

Wat is BPV&W?
Cliëntenorganisaties, uitvoeringsinstanties, verzekeringsmaatschappijen en overheden spannen zich in om ook mensen met een gezondheidsprobleem volwaardig te laten deelnemen aan onze samenleving. Toch stuiten deze mensen op hindernissen als het gaat om werk, sociale zekerheid en verzekeringen. Ze vinden vaak moeilijk een baan, moeten na herkeuring weer snel aan het werk of betalen noodgedwongen een hoge verzekeringspremie.
Het Breed Platform Verzekerden en Werk (BPV&W) biedt effectieve ondersteuning en geeft informatie en advies over rechten, plichten en mogelijkheden bij het verkrijgen of behouden van een baan en bij het afsluiten van verzekeringen. Door de contacten met chronisch zieken en mensen met een handicap èn met cliëntenorganisaties en uitvoerders heeft BPV&W gedegen inzicht in de knelpunten in de praktijk. Met deze kennis adviseren en ondersteunen we niet alleen het individu, maar ook cliëntenorganisaties, uitvoerders en beleidsmakers. Het BPV&W als spin in het web.

Lees ook:Zieke werknemers klagen over bedrijfsartsen
Lees ook:Bedrijfsleven is tevreden over arbodienstverlening
Lees ook:Advertorial: 5 tips om ziekteverzuim te beperken
Lees ook:Te veel jonge mensen raken gewond op het werk
Lees ook:Kamer wil verbetering reintegratie

2 reacties op “Vanaf 1 januari Breed Platform Verzekerden en Werk verdwenen?

  1. Tessa van Dantzig

    L.S.,

    Breed Platform Verzekerden en Werk gaat door!
    Wij zijn er voor iedereen met een gezondheidsprobleem of handicap die informatie zoekt over het krijgen en houden van werk, uitkeringen en verzekeringen. Bij onze activiteiten staan de positie en eigen regie van deze mensen voorop.
    Vorig jaar zou er mogelijk geen overheidsgeld meer zijn voor onze individuele dienstverlening (helpdesk, website en brochures). Gelukkig kunnen we nu dus melden dat BPV&W kan doorgaan zij het in afgeslankte vorm.
    Wat betekent dat voor u en voor uw cliënt?
    De openingstijden van de Helpdesk wijzigen vanaf 1 maart 2008. Wij zijn dan van 12.00-17.00 open voor advies en informatie. Voor optimale toegankelijkheid voor iedereen hebben wij ons tarief voor ons Helpdesk nummer 0900-4800300 verlaagd naar 30 eurocent per minuut.
    De website http://www.bpv.nl blijft voor iedereen toegankelijk.
    U kunt via onze site een e-mail sturen. Voor de behandeling van uw e-mail vragen wij een kleine vergoeding. Ook onze brochures kunt u nog steeds bestellen of downloaden tegen een bescheiden vergoeding.
    Naast http://www.bpv.nl blijven ook onze andere sites actueel:
    http://www.ehbwstartpagina.nl (Eerste Hulp Bij Werk) biedt één toegangsdeur naar honderden sites over werk en inkomen. Speciaal voor mensen met gezondheidsproblematiek. EHBW Startpagina zet de verbrokkelde informatie over werk en gezondheid bij elkaar.
    http://www.ziekenmondig.nl voor werknemers die langdurig ziek dreigen te worden en zelf de touwtjes in handen willen houden. Op de site vinden zij verschillende steuntjes in de rug die hen hierbij helpen.
    http://www.wajongwegwijzer.nl voor jongeren met een beperking biedt een ruim overzicht van organisaties op het gebied van werk, inkomen, zorg en school.

    Namens de Helpdesk,

    Tessa van Dantzig, adviseur individuele dienstverlening.

      /   Beantwoorden  / 
  2. A.C.Blok

    Geachte mevr Dantzig
    Daar ik sinds 1990 een afkeur25/35% WAO heb
    en met mijn arbeidshandycap normaal mijn werk verricht maar gezien mijn handycap ook wel uitval heb is mijn vraag gezien ik daar een discussie met mijn werkgever over heb hoelang betaalt het WAOsysteem mijn ziekte kosten uit bij uitval aan mijn werkgever?
    Graag verneem ok van u een reactie.
    mvgr. A.C.Blok

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.